15 juli 2008

Twee stukadoren

Stel je voor dat ik een stukadoor vraag om een klus voor me te klaren. Hij gaat akkoord om voor 150 euro tien uur werk te verrichten. Tegen het eind van de dag zie ik dat hij het niet redt in tien uur en ik vind nog een stukadoor die ik ook 150 euro bied om samen met stukadoor 1 de laatste hand aan de klus te leggen. Als de klus geklaard is betaal ik eerst stukadoor 2 150 euro (75 per uur) en daarna betaal ik stukadoor 1 zijn 150 euro (15 euro per uur). Hoe reageert een rechtgeaarde Hollander op zo'n casus? Is dit terecht of wordt hier een van de stukadoren onrecht aangedaan? Wat vindt u, bloglezer, hiervan. Wat is uw oordeel?

5 opmerkingen:

  1. Hey, dat klinkt bekend :) Iets met een wijngaard toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou vreselijk pissed zijn. Snap de deal ergens wel, maar toch moeilijk om dat 'eerlijk' te vinden. Beetje lastig stuk dus altijd om dat op de juiste manier te bekijken.

    Lian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. afspraak is afspraak.
    maar toch voelt het onrechtvaardig. het heeft hier niks met harder werken te maken, of een beter eindresultaat. het gaat puur om de afspraak die is gemaakt.

    het is niet rechtvaardig, maar wel genadig...
    en ik zou ook balen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De volgende keer zorgen dat je als stukadoor 2 geroepen wordt. Minder werk voor evenveel geld. Dat is een universele natuur en niet alleen Nederlands. De Nederlander gaat er vervolgens nog wel prat op dat hij een harde werker is....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het voelt nooit goed, en dat zie je in de reacties.
    Heeft ook te maken met vergelijken en (niet) tevreden zijn met je eigen situatie.
    Er is voor stukadoor 1 niets aan de hand, totdat hij gaat vergelijken.

    BeantwoordenVerwijderen