31 juli 2008

Vandaag een slechte dag

Morgen een wat uigebreidere Blog. Vandaag was, productief gezien, een slechte dag. Migraine waar ik net van bij begin te komen.
Uit de reacties op mijn vorige Blog(vraag) blijkt wel dat de meeste Bloglezers voldoende realiteitszin hebben om te beseffen dat een wereld met allemaal keurige volgelingen van Jezus geen volmaaktde wereld op gaat leveren. Dat de wereld erop vooruit zal gaan, daar zijn we het wel over eens maar het wordt nog niet de wereld waar we van dromen.
Die oude, eigenzinnige ik zit ons danig in de weg.
Aanstaande zondag preek ik over die oude mens en ik worstel er best wel mee. Wat is het nu precies en waarom is dat "uitrekken van die oude mens" niet gewoon een kwestie van een keer doen en voila, de perfectie breekt aan.

1 opmerking:

  1. Hallo Jan,
    mooi dat je hierover gaat spreken; het is bijzonder herkenbaar..!
    Ben benieuwd wat je zult vertellen, wat dat betreft mooi dat de preken te luisteren zijn!

    BeantwoordenVerwijderen