27 juni 2008

De bacterie en non-conformisten

Hiernaast een afbeelding van een eencellig organisme dat zich zelfstandig kan voortplanten.Ook al dragen we miljoenen van deze beestjes met en in ons mee, echt veel kwaad doen de meesten niet. Alleen als je een foute binnenkrijgt dan geeft dat nogal eens wat bijwerkingen. Je voelt je ziek, je wordt echt ziek en in het meest ongunstige geval ga je eraan dood. Het beestje dat ik uit Egypte heb meegenomen veroorzaakt wat griepachtige verschijnselen en moeheid. Ik ga ervan uit dat m'n afweersysteem er op korte termijn mee afrekent.

Ondertussen ben ik koortsachtig bezig met het afronden van mijn "papers" die op 1 augustus in India moeten zijn. Ik heb zeker nog zo'n zestig tot tachtig uur nodig om al het werk af te ronden. Veel tijd gaat zitten in het nauwgezet voldoen aan alle voorwaarden.
Het is wel grappig dat ik, met een reputatie van non-conformist, me hieraan voeg en zelfs rekening houd met wat ik denk dat de professor fijn vindt (of wil horen)!
Maakt dat mij tot een 'people pleaser'? Ik denk het wel. Zolang dat niet ten koste gaat van mijn diepste overtuigingen is dat toch niet zo heel erg?

2 opmerkingen:

  1. Ik hoopte dat niemand me eraan zou herinneren en me zou vragen om met mijn slappe smoes op de proppen te komen. Here we go:
    Ik ben uiteindelijk niet naar die vergadering gegaan en van hardlopen op de Veluwe was opeens geen sprake meer.
    Domestische ontwikkelingen en urgenties noopten tot het afzeggen van de vergadering.
    Al met al heb ik nu twee weken niet meer hardgelopen.
    Maandg wordt alles weer anders. Denk ik

    BeantwoordenVerwijderen