16 januari 2008

India, dag 11

Wel, de helft van de race zit erop. Vandaag bij Philosophy of Ministry & Leadership in vier teams replica's van de Taj Mahal gebouwd (foto volgt). Was erg leuk om dat in 75 minuten te doen en ons team heeft de prijs voor het meest spectaculaire bouwwerk gewonnen: 500 Roepies (9 euro). Nu is de taak aan mij om een manier te vinden om dat geld dat met het team op te maken. Hadden we maar niet gewonnen want wanneer moeten we dat dan doen?
Ik heb besloten om het maar niet meer over hoofdpijn te hebben maar er is iets vreemds aan de hand.


Ik las pas een aardige quote van een vrouwelijk leider die schreef: "All teammembers are allowed to ride my BMW five minutes each week. They can Bitch, Moan and Whine for five minutes. After that they need to start coming up with solutions". Ik dacht, zeer gewaardeerde bloglezers, dat jullie deze quote wel aardig zouden vinden. Het is zo lekker en makkelijk om te mopperen. Dat moet ook kunnen maar er moet dan wel de bereidheid zijn om constructief na te denken over hoe dingen dan anders zouden kunnen.

Vanmorgen weer wakker geworden onder begeleiding van de unieke "Good Morning India" geluiden van mijn benedenburen. De conferentie die in de grote zal plaatsvindt duurt geloof ik tot morgen. Er komen allerlei rare geluiden uit de hal. Dat kan ook haast niet anders met een 'apostel die door God geroepen zou zijn om het werk van de Reformatie af te maken'. Daartoe moeten hij negen boeken schrijven. Een is er af. We hebben dus nog even de tijd totdat de reformatie afgerond is. Er lopen wat vreemde snoeshanen rond op deze aarde.... Lord, have mercy!

Welnu, er is alle reden om goedgemutst te zijn. Vanaf dit moment tel ik terug. De tijd die resteert tot aan de hereniging met mijn geliefden is korter dan de tijd die ik hier heb doorgebracht. Mijn devies is en blijft dat het beste moment van iedere reis de thuiskomst is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten