22 juni 2007

Muggen roosteren (2)

De klamboe helpt. Nu hoef ik geen muggen meer te roosteren en kunnen ze vrij rond blijven vliegen, op zoek naar nieuwe slachtoffers. Alleen vraag ik me nu af of ik mede schuldig ben aan het ongemnak dat dat volgende slachtoffer ervaart als gevolg van de confrontatie met de mug.

Op de vraag van een reageerder hoe je een mug roostert kan ik slechts zeggen dat je een daarvoor bedoeld apparatus bij Blokker, Trekpleister, Kruidvat, Marskramer, DA en soortgelijk zaken koopt. Het is een effectieve manier om muggen te doden en het geeft geen bloedspatten op het behang.

Vandaag moet m'n preek voor zondag af maar eerst ga ik naar Driebergen voor een vergadering voor de werkgroep die zich bezighoudt met de organisatie/promotie van het Mission congres nieuwe stijl. Nadat Mission failliet is gegaan is het lang stil geweest. Nu hebben de Euroepse EA en EZA besloten om het samen op te pakken.
Ik ben gevraagd om namens OM aan de werkgroep deel te nemen. We zullen zien. Ik ben niet zo vergaderig.

Wat die preek betreft; ik doe vaak veel research en heb dan zoveel materiaal dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Aanstaande zondag spreek ik over "Waarheid". Daar is zo veel over te zeggen day het me bij voorbaat al duizelt en nu moet ik acht Bladzijden, volgetypt met een tien punts letter zien te reduceren to maximaal twee bladzijden. In de praktijk gebruik ik tien minuten per bladzijde als ik preek. Twee bladzijden is dan 20 miuten netto preektijd. Met intro, intermezzo's en uittro's zit je dan zo maar aan de 30, 35 minuten. Maar wat laat ik weg? Waarheid is zo'n facinerend onderwerp, ik zou er wel tien keer over willen en kunnen preken.

Mijn waarheid op dit moment is dat, als ik nu niet ga rijden naar Driebergen, ik er zeker niet om tien uur ben. Dus ga ik maar.

Het is nu 19.15 en ik heb zometeen een ontmoeting met Erik en Jeroen, twee capabele en aimabele vrienden die in de gemeente voortvarend leiding geven aan onze wereldevangeliserende activiteiten.
We zien elkaar niet zo vaak, maar als we elkaar zien, is het altijd goed omdat we een gemeenschappelijke visie delen en die is om Christus bekend te maken, plaatselijk, in onze vrienden-, kennissen- en werkkring, maar ook wereldwijd.

Teruggekomen van de vergadering vanmorgen ben ik uitgeput gaan liggen en heb een paar uur geslapen, terwijl ik eigenlijk m'n preek voor zondag moest afwerken. Maar ik ben niet helemaal fit en het ging echt niet meer.

Nu zal ik er morgen vroeg uit moeten gaan om m'n huiswerk voor zondag te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten