15 juni 2007

Gehaktballen

Omdat Noorwegen niet is doorgegaan heb ik zomaar enkele dagen waarop ik andere dingen kan doen. Wat ik wel leuk vind is om te koken. Ik sta geen uren in de keuken maar vind het wel wat om een curry te maken (gisteren) en vandaag een traditioneel prakkie (aardappels, gehaktbal met hele vette jus en witte bonen in tomatensaus).
Wat helemaal super was is dat ik Ellen mocht vertellen dat ze geslaagd is voor haar HAVO. Ik heb in de levens van de kinderen best wel wat van dit soort hoogtepunten gemist en dan is het wel speciaal voor me om er eens een keer bij te zijn. We hebben champagne geregeld (bij de buren vandaan gehaald) en gebak gehaald.

Vandaag wat afleveringen van Prison Break gekeken. We hebben al maanden geen kabel meer en kunnen dus alleen DVD's en video's kijken. Nu was PB aan de beurt. Wel spannend maar inhoudelijk stelt het echt helemaal niets voor.

Ontnuchterend is het book "A long way gone". Een giga tragisch verhaal over kindsoldaten. De auteur, die zelf als kind in het leger heeft gevochten, beschrijft de ongelooflijke drama's en trauma's die het gevolg hiervan zijn.
Het kwaad in deze wereld is zo reeel en kan zo dichtbij komen. Het leed dat mensen elkaar aan kunnen doen omdat macht, eer en bezit op het spel staat is onbeschrijfelijk. Zeker geen boek dat je leest om eens lekker te ontspannen maar wel broodnodig dat we het lezen. We mogen onze kop niet in het zand steken en "er wel van weten". Het is belangrijk dat we ons a.h.w. mee laten nemen in de emoties, het verdriet, de wanhoop en de hoop zodat het meer tot leven komt en we oprecht verontwaardigd kunnen zijn.
Het helpt je ook om je voor te stellen dat miljoenen mensen zich afvragen of er wel een God is. Alles lijkt zo zinloos en uitzichtloos voor hen.
Als iemand het boek wilt lenen, hoor ik het wel.

Ook vandaag onze nieuwbrief vertaald naar het English. Dat is altijd weer een vervelende klus vooral omdat ik niet zo snel typ en heel veel fouten maak. Corrigeren is dan ook de belangrikste bezigheid als ik aan het tekstverwerken ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten