24 mei 2008

Bedrijfsuitje

Vandaag gaan Martha en ik naar het Noorder Dierenpark in Emmen. En dat terwijl we op een steenworp afstand wonen van de mooiste dierentuin van Nederland!
Waarom 220 kilometer rijden naar een beduidend minder tuintje?
Tja, we noemen het bij Operatie Mobilisatie een 'teamuitje'. Dus we doen het voor het team; de onderlinge band en de zak patat die door de stichting wordt betaald. Ik kan zelfs m'n kilometers declareren. Zeg dan maar eens nee!
Met aanhang erbij zullen we met 66 personen patat gaan eten, koffie en/of Fristi drinken en naar dieren kijken.
Wat ik mezelf vooral zie doen is heel lang in het cafetaria zitten om met een aantal collega's eens flink bij te praten. Dieren kijken kan altijd nog in Rotterdam. Of op plaatjes.

Daarna gaan we door naar Ede waar ik een hotel heb geboekt aan de Bosrand. Eens kijken of de patat, de koffie en/of Fristi voldoende energie heeft opgeleverd om op de Veluwe een rondje hard te lopen.

Morgenochtend een toch wel bijzonder evenment in Otterlo (vandaar dat we in Ede overnachten). Mijn oom en tante vieren dat ze vijftig jaar getrouwd zijn en mijn vijf nichten met aanhang hebben een weekend voor ze georganiseerd. Het was mijn tante's wens om met elkaar naar de kerk te gaan. Of iets dergelijks. Mijn nichten hebben toen bedacht dat dat het best in informele sfeer zou kunnen en dan niet met een voor hen onbekende dominee maar met neef Jan, die ook min of meer in het vak zit. Ik ben heel benieuwd hoe dat wat ik heb voorbereid zal landen bij de aanwezigen. Een van mijn nichten heeft op slinkse wijze mijn oom en tante de trouwtekst weten te ontfutselen (ze mochten van niets weten) en die gebruik ik morgen als uitgangspunt voor m'n praatje.
Het is echt een supergave gedachte dat heel veel zegt over wet wezen van God. Als God Mozes de opdracht geeft om dat koppige volk Israel te leiden vraagt Mozes of hij wat hulp kan krijgen waarop God zegt (vraagt?),"Moet ik dan zelf meegaan om je gerust te stellen?"(Ex. 33:14). Daarop reageert Mozes dat als God niet meegaat hij blijft ziten waar hij zit en zich niet verroert. Zou ik ook doen.
Als God er niet meer bij zou zijn; wat blijft er dan nog over?

1 opmerking: