26 maart 2008

Huiswerk

Voor een 'uitsteller' is planmatig werken een grote uitdaging en inspanning. Een uitsteller werkt het best onder druk van een deadline. 'Niet uitstellers' kunnen zich er niets bij voorstellen, net zoals een uitsteller het zich maar moeilijk voor kan stellen hoe iemand zich planmatig een weg door dag en leven organiseert. Ik vind het vreselijk knap en ben er jaloers op.

Ik moet m'n huiswerk doen maar er staat (nog) geen hoge druk achter. Als ik het niet doe zal op een gegeven moment de druk te groot worden omdat de hoeveelheid werk niet te overzien is.
Vorige week heb ik mezelf gedwongen om een opdracht te maken waarbij 15 boeken en 5 artikelen in een 'paper' verwerkt moesten worden.
Vandaag aan opdracht '2' begonnen. Counseling. Het gaat maar om 2.500 woorden. Woorden produceren gaat mij goed af maar die woorden moeten aan bepaalde en nauwgezette criteria voldoen. Bovendien is het voor een uitsteller ook vervelend als alle briljante schimpscheuten uiteindelijk meer op vorm dan op inhoud worden beoordeeld.
Opnieuw een overwinning op mezelf dus.

Morgen de hele dag in Nieuw Lekkerland voor opnames voor "De Verandering" met Andries Knevel.

Vanavond in Nijmegen voor de eerste avond in een serie van drie over getuigen en evangeliseren. Volgens mij heb ik hiervoor een slim plan bedacht. Een plan dat de deelnemers moet helpen begrijpen dat drie avonden er niet toe gaan leiden dat de ze vervolgens vol enthousiasme de straat opgaan om Nijmegen te bereiken met het Evangelie.
Helaas werkt het zo niet. Eerst moet men begrijpen hoe het komt dat zelfs 100 avonden geen fluit uitmaken. Het zal iets uitmaken maar leidt niet tot een structurele en innerlijke verandering. Daar is iets anders voor nodig: een plan.

Hieronder: Johannes de Evangelist


Geen opmerkingen:

Een reactie posten