10 september 2007

VVG

Vanavond de eerste van vijf avonden over Verliefd, Verloofd, Getrouwd. Een gemeleerd gezelschap van 15 jongeren, ouderen, getrouwden, verloofden en alleengaanden verzamelden zich in de huiskamer. Vooral bezig geweest met mensbeeld, Godsbeeld en wereldbeeld omdat deze toch uiteindelijk bepalen hoe iemand denkt over zaken betreffende relaties.

Verder zit m'n inbox voller met mails dan dat ik op een goede manier kan beantwoorden. Het beste is waarschijnlijk om de hele zaak permanent te archiveren en dan alleen nog maar in te gaan op dreigmails (als je nu je mail niet beantwoord gooi ik een steen bij de buren door het raam, en als dat niet helpt doe ik het bij jullie).

Zelf loop ik ook al een tijdje met het idee om anonieme christelijke dreigmails naar onschuldige mensen te sturen. Zo van "als je nu niet snel antwoord geeft op mijn vraag, dwing ik je om je bankrekeningnummer aan me te geven zodat ik 100 euro naar je rekening kan overmaken".

Geld is trouwens altijd een goede "trigger" om notoire niet mailbeantwoorders te activeren.
Stuur een mail naar alle adressen in je adresboek met de mededeling: "Ik heb 100.000 euro gekregen en wil dat graag met mijn vrienden te delen. De eerste 40 vrienden die reageren krijgen ieder 2000 euro van me". Je zult verstelt staan hoeveel vrienden je hebt. En het is goed om dat bij tijd en wijle bevestigd te zien.

Bij Godsbeeld en mensbeeld had ik een stukje schilderij van Leonardo Da Vinci laten zien met de vraag wat dit schilderij (de schepping van Eva) ons leert over Leonardo's beeld van God en de mens. En, de vraag is natuurlijk, hoe zou jij God tekenen? En de mens? En in hoeverre stemt dit overeen met het Godsbeeld en mensbeeld dat we in de Bijbel tegenkomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten