02 april 2007

Martha naar Barcelona

Tja, ik moet vandaag koken. Martha is een paar dagen naar Barcelona met een vriendin. Vanmorgen om 6 uur vertok ze en ik haal haar woensdagavond laat weer op. Ik zal een briefje op tafel leggen en de kinderen mededelen dat we pas om 20.30 eten. Ik zie namelijk in mijn agenda dat ik van 17.00 tot 19.00 uur een vergadering heb in Driebergen met wat lui die de slotbijeenkomst van het Flevo Festival organiseren.

Op de jeugdavond waar ik gisterenavond sprak besloten drie jongeren op te komen dagen. Het maakt een bijeenkomst intiemer en het wordt al gauw meer een gesprek dan een monoloog. Of het er nu drie zijn, driehonderd, of drieduizend; het is altijd een voorrecht om levens te beinvloeden.

Aanstaande zondag hoop ik te spreken in de Brandaris. Wat een voorecht om te mogen spreken op een van de belangrijkste dagen van onze christelijke kalender; de dag dat we stilstaan bij de opstanding van Christus. Zijn lijden en dood hebben de wereldgeschiedenis voor altijd veranderd. Zijn opstanding maakt zijn werk kompleet en stelt ons in staat om weer met God te leven!

Op tweede paasdag vlieg ik naar Manchester waar ik met een collega een driedaagse training verzorg voor OM-ers die zich bezig houden met recrutering. Het is voor het eerst dat we dit doen en ik heb deze week minstens 20 uur nodig om de sessies die ik verzorg voor te bereiden.

Nu eerst even naar de garage. Hoe het kan weet ik niet maar er zit geen dop op m'n oliecompartiment. Deze moet losgestrild zijn of zo. De motor is besmeurd met olie en als de motor warm is stinkt het behoorlijk. De olie peilen kan niet want de peilstok wil niet meer terug in het motorblok. Wat kan daar nu ingewikkeld aan zijn; een peilstok terugduwen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten