09 april 2007

Eerste en tweede paasdag

Zondag kan best wel eens de drukste dag van de week zijn. Gisteren sprak ik in de Brandaris. Met het leggen van de laatste hand aan de preek, het op een rijtje zetten van de dienst en de dienst zelf ben ik zes uur verder.
Gisterenavond hadden we jongerenkerk Eternal Differenz waar ik eindverantwoordelijk voor ben. Ondanks dat het eerste paasdag was, waren er toch zo'n 150 bezoekers. Ook hier ben ik alles bij elkaar zes uur zoet mee. Het was weer een bijzondere avond. Op deze avonden is er altijd gelegeneheid voor de bezoekers om met en voor zich te laten bidden. Het is bemoedigend om de Heer harten te zien bereiken en veranderen.

De maandagen probeer ik altijd vrij te houden. Vandaag lukt dat maar deels omdat ik in de namiddag naar Manchester vlieg. Daar verzorg ik met enkele collega's een traininsgsconferentie van drie dagen voor OM-ers die zich bezig houden met recrutering.
Ik ben blij dat ik vanaf Rotterdam airport kan vliegen. Dat scheelt zoveel tijd.
Vrijdagavond laat hoop ik weer thuis te komen.

Ten behoeve van deze conferentie ben ik vanmorgen nog druk met het maken van "worksheets" voor de deelnemers. Ik heb zes modules van 30 tot 45 minuten ontwikkeld en het is belangrijk om de deelnemers wat te kunnen geven dat hen helpt om het maximale uit de conferentie te halen.

Uiteindelijk is mijn aandeel deze week maar 4 uur, maar daar komt heel veel bij kijken. Het is vaak zo dat hoe korter de tijd, hoe langer de voorbereiding. Kijk, vier uur volwauwelen lukt me nog wel, maar dan weet ik nu al wat de evaluaties zullen zeggen; verspilde tijd!
Dat hoor ik niet graag dus heb ik hier heel wat uren in geinvesteerd. Maar nu moet het nog landen. Ik houd je op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten