04 april 2007

Een dag....

Vanmorgen iets gedaan wat ik zeeeeelden doe. Nadat ik om zes uur m'n vergebakken volkorenbrood bevrijdde uit haar oventje stond ik voor de keuze om of te gaan hardlopen, of terug in bed te gaan en nog een paar bladzijden te lezen in een bijzonder boek "The Glass Castle". Het werd het laatst en ik las door tot 07.30. Toen knaagde m'n geweten zo diep in m'n ziel dat het bijna pijn deed. Ik voelde me schuldig; terwijl honderdduizenden nederlanders in de file aansluiten en zich meter voor meter een weg banen naar hun werk lig ik nog in bed te genieten van een van boeken die nummer een staat in mijn top drie van April!
Het is ook in het Nederlands te krijgen. Klik op de link voor een beschrijving http://www.unieboek.nl/index.php?start=/boeken/show.php%3Fboek_id%3D1255 . Ik weet zeker dat je het ademloos zult lezen. Het is een bijzonder verhaal over wat ik de "rek in onze ziel" wil noemen. Het is ongelooflijk waartoe mensen in staat zijn en hoeveel we blijkbaar kunnen verdragen zonder aan het leven ten onder te gaan.

Nu is het kwart voor negen en ik moet boeten.
Om 10.00 een afspraak bij iemand thuis, een zendeling op verlof, met wie ik regelmatig gesprekken heb om hem te helpen enkele zaken in zijn leven te ontrafelen.

Om 12.00 lunch met Henk Rothuizen. Een zachtaardige man, voorganger van een gemeente in Rotterdam en werkzaam bij de EO. Tussen ons ontwikkelt zich een bijzonderde vriendschap. Het zou teveel tijd nemen om de genesis hiervan te beschrijven. Wie weet doe ik dat nog wel een keer.

Om 14.00 moet ik echt verder met mijn preek voor zondag. Ook heb ik nog niets gedaan aan mijn aandeel in de trainingsconferentie in Engeland, die volgende week plaatsvindt. O ja, ik moet ook nog verder schrijven aan een inleidend hoofdstuk voor een boek over discipelschap dat binnenkort bij Medema uitkomt. Pressure, pressure...

Om 17.00 komt een diaken langs met wie ik samenwerk in het jongerenwerk in de gemeente. We moeten echt bijpraten en een plan de campagne maken. We willen gaan nadenken over wat wij belangrijk vinden dat tieners van 12-16 jaar in de Brandaris leren in deze vier belangrijke jaren van hun leven.

Om 18.00 komen de eerste jongeren binnendruppelen. Om de woensdag "DT", discipelschapstraining. De avonden worden geleid door hun coaches. Ik hoef er niet perse bij te zijn. Martijn en Ellen koken. Het eerste uur maak ik ze dus nog mee.

Om 19.30 even een uurtje kortsluiten met Jolanda, die me helpt bij het kringenwerk in de gemeente. Jolanda is procesgericht waar ik wat meer flierefluiterig ben. Het is daarom van groot belang dat we regelmatig weer afstemmen op dezelfde zender.

Om 20.45 vertrek ik naar Schiphol waar ik een uurtje bijpraat met Wim, de directeur van OM Nederland. We zijn al heel lang bevriend met elkaar maar zien elkaar veel te weinig. Omdat onze vrouwen samen naar Barcelona zijn en we ze vanavond ophalen kunnen we dit moment maximaal benutten.

Om 22.45 is de schema aankomsttijd voor de KLM vlucht uit Barcelona. Als alles goed gaat word ik weer herenigd met de kostbaarste schat in mijn leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten