30 maart 2007

Vrijdag de dertigste....

Mailde m'n zus me net dat ik koud thuis ben of er is al niets meer te melden op m'n blog. Gek dat de routine al weer zo snel toeslaat. Best wel wat hoofdpijn gehad de laatste dagen maar ik lijk weer uit het hoofdpijndal omhoog te kruipen. Dan ligt er een giga stapel werk. Af en toe voel ik me net een octopus die net ff iets teveel tentakels heeft.

Soms lijkt het dat de tentakels niet al te veel voorstellen maar iedere taak vraagt om aandacht en ik kan niet net doen alsof het er niet is. Wat me wel wat zorgen baart is het gemak waarmee mensen gemaakte afspraken annuleren. Sinds ik thuis ben, en dat is nu drie dagen, zijn er drie vergaderingen afgezegd. Planning is belangrijk in mijn leven, zeker met alle gereis en gedoe. Ik ben dankbaar voor de extra vrije tijd die het oplevert maar het is wel zo dat die vergaderingen allemaal ingehaald moten worden. Een nieuwe datum vinden is altijd een behoorlijke puzzel. Zijn we dan echt allemaal zo druk? Wat in ieder geval realiteit is in gemeentewerk is dat 80% van het werk door 20% van de mensen wordt gedaan. De overige 20% van het werk wordt door de overige 80% gedaan.


Deze week heeft m'n schoonmoeder een nieuwe heup gekregen. Een nieuwe heup is wel een iets te groot woord. Er zijn bepaalde onderdelen vervangen. Die zie je op de foto hiernaast.
En hieronder zie je dan hoe dat er op een rontgenfoto uitziet.





De dag na de operatie was ze behoorlijk ziek maar gisteren, de tweede dag na de operatie, had ze volgens Martha al weer een boel praatjes. En, zo kennen we haar.

Vanmiddag zou ik een vergadering hebben in Driebergen om over een discipelschap na te denken met wat lui van andere organisaties. Drie hebben zich verontschuldigd en kunnen niet. Jelle Jongsma en ik zouden dan over blijven. Wel gezellig maar toch...
Nu heb ik zomaar een hele vrijdagmiddag. Vrij. Mischien doe ik wel helemaal niets. Of lees ik een boek. Ik heb een grote stapel te lezen boeken. Bovenaan liggen "The Glass Castle" en "For men Only, a straightforward guide to the inner lives of women". Ik kan niet wachten. Zou het raadsel "Martha" dan eindelijk ontrafeld worden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten