17 april 2009

Aanbiddingsleider vergeet waar hij is

Sexbierum, Frl. - Anne Stienstra, 35 jaar en aanbiddingsleider in de Evangelische Bijbel Open Gemeente (EBOM), sloot zijn ogen tijdens de aanbiddingsdienst van zondag jl. en vergat waar hij was. Het gevolg was, volgens ooggetuigen, dat hij 20 minuten lang hetzelfde acoord speelde waardoor het publiek zich nogal ongemakkelijk begon te voelen.
"Hij viel als het ware weg, maar hij had die brede glimlach op zijn gezicht, waardoor iedereen dacht dat Hij zich verblijdde in de tegenwoordigheid van God, " vertelde een ooggetuige.
Stienstra zelf zei na afloop van de dienst dat hij gedurende de aanbiddingsdienst dacht dat hij in zijn slaapkamer gitaar aan het spelen was.
"Normaal speel ik gedurende week urenlang gitaar in mijn slaapkamer," zegt hij. "Ik ben blij dat ik op een gegeven moment mijn ogen weer opendeed en me realiseerde dat ik in de kerk was."
Bezoekers begonnen halverwege het incident de samenkomst te verlaten. Nog meer bezoekers besloten hun biezen te pakken toen Anne op de melodie van Elton John's 'Lucy in the Sky with Diamonds' (LSD) met teksten en woorden begon te experimenteren en improviseren. Op dat moment waren zijn ogen nog gesloten.
"Ik liet hem zijn gang maar gaan," antwoordde dominee op de vraag waarom hij niet ingreep. "Ik neem mensen aan en vertrouw erop dat ze hun werk goed doen. Ik ben verrast dat hij vergat waar hij was, maar sommige gemeenteleden zijn erdoor gezegend."

naar Joel Kilpatrick, A field guide to Evangelicals and their habits (New York: Harper Collins, 2006), 71

Geen opmerkingen:

Een reactie posten