20 mei 2008

En toen ging de temperatuur omhoog

Vandaag onze eerste dag op de Betteld en zometeen om acht uur de tweede studie. Koud gisteren toen we arriveerden. Vandaag is het lekker opgewarmd en we genieten ervan. Vanmiddag tien km hardgelopen terwijl Martha me op haar skeelers achtervolgde. Het loopt toch een stuk lekkerder als je eerst gegeten hebt. Normaal loop ik 's morgens hard op een lege maag. Vandaar dat ik me vaak zo energieloos voel; er is ook geen energie.

Een heel klein clubje deelnemers aan de studies. Zes personen om precies te zijn. Vind ik helemaal niet erg omdat er een heel andere dynamiek ontstaat en de studie meer het karakter van een gesprek krijgt. Men reageert makkelijker en sneller.

Zojuist gehoord dat een collega van me vannacht is overleden aan een hartstilstand en een andere collega bij haar man in het ziekenehuis is om hem bij te staan in de laatste dagen, misschien weken, van zijn leven op aarde. Het leven is wreed en onaardig.
Dood heeft er nooit bijgehoord. Daarom voelt het ook zo tragisch.

2 opmerkingen:

  1. sterkte gewenst met deze 2 laatste trieste berichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad,we hebben het in onze gemeente de laatste tijd ook veel over dood gehad, wegens het overlijden van een 19-jarig meisje. En inderdaad: dood was nooit part of the big plan...

    BeantwoordenVerwijderen