09 december 2007

Dag 2 in Atlanta

Man, wat was ik gisteren gaar; "alsof er een donkere wolk om je heen hangt", zei Martha. Nou, zo voelde het ook.
Martha besloot dat de entree voor het Coca Cola museum een daadwerkelijk bezoek niet rechtvaardigde en derhalve beperkten we ons tot het bezoeken van de Coca Cola shop, die bij het museum hoort.
In het koffierestaurantje tegenover het museum vroeg Martha zich af of je de stoom die van thee afkwam ook op een foto zou zien. Hieronder het bewijs op een filmpje.

In het het centrum van Atlanta kom je heel wat markante figuren tegen. Zo ook een die-hard evangelist die een timmermansgordel vol met 'gereedschap' omstanders vertelt over de liefde van God. Ik heb daar veel bewondering voor.

Om 20.00 konden we onze ogen met geen mogelijkheid meer openhouden en zijn we maar naar bed gegaan.

Vanmorgen zijn we niet naar de kerk geweest (voor mij de eerste keer dit jaar, ik moet wel erg heilig zijn....). Martha heeft boodschappen gedaan terwijl ik zappend een menu van religiositeit afstruinde. Alleen in Amerika is het mogelijk om een half uur naar beelden van puppies te kijken terwijl waarschuwende en bemoedigende bijbelverzen over het beeld rollen.
Ook alleen in Amerika worden Vitamine B-12 tableten verkocht tijdens een preek!

Martha zit nu in de zon buiten te lezen. Temperaturen zijn buitengewoon mild voor de tijd van het jaar. Over een half uur vertekken we naar Noord Atlanta om vrienden van ons te bezoeken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten