03 juli 2007

25 jaar!!

Best wel trots voel ik me 1 dag na onze 25 jarige huwelijksdag. We zijn met het hele gezin wezen eten en daarna hebben we thuis een fles champagne opengetrokken.
Nu ben ik bezig om een seminar voor te breiden over discipleschap. Aanstaande vrijdag geef ik dit seminar op de Betteld.


Soul Survivor, De Navigators en Student Alpha organiseren deze zomer voor de tweede keer MOMENTUM, het festival voor 20+-ers en studenten. MOMENTUM is een tijd apart gezet voor God. Een festival waarin we even stil staan en God zoeken te midden van ons vaak drukke leven.

Er komen binnen- en buitenlandse sprekers (o.a. Floyd McClung) die je kunnen helpen in je leven met God. Relevante onderwerpen worden aangesneden en uitgediept om je nieuwe inzichten te verschaffen waarmee je aan de slag kunt gaan in je eigen leven

Waar ik een beetje tegenop zie is dat mijn seminar parallel loopt aan een seminar over de Heilige Geest door Prof. Ouweneel.
Oei, denk ik dan. Als ik even in de schoenen van een gemiddelde consumptief ingestelde evangelicaal ga staan, die heel erg bezig is met "wat kan Jezus nog meer voor mij doen", dan denk ik dat een seminar over discipleschap, dat vooral gaat over geven en investeren in anderen, ergens veraf in de schaduw van het meer spectaculaire seminar staat.

Maaaaarrrrr, al zijn er maar vijf, of tien, of twee; ik ga mijn pleidooi houden voor discipelschap. Er zijn geen instant oplossingen voor geestelijke groei, of sluipweggetjes. Het is zwaar, moeilijk maar absoluut lonende arbeid!
Er bestaat geen vervanging voor het proces van discipleschap en ik denk dat we massaal aan de bak moeten. Optrekken in kleine groepjes. Samen leren, leven, huilen en lachen, vallen en opstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten