06 juni 2011

Geeft het beest de geest?

De motor sloeg af terwijl ik op de A13 wilde invoegen. Er zat niets anders op dan de auto zo dicht mogelijk tegen de vangrail zetten, de motorkap openen en dan kijken of je iets kan zien. Dat was meteen duidelijk. De verdamper was met ijs omhuld. Au. Door de vluchtdeur in het geluidsscherm "naar huis gevlucht" en de buurman onder de douche vandaag gehaald die me vervolgen naar huis sleepte en mijn z'n auto meegaf zodat ik alsnog m'n preekbeurt in Bleiswijk kon honoreren.
Vanmorgen water in de radiateur gegooid en naar de garage gereden. Een motor die koelvloeistof lekt is nooit echt goed nieuws. In het ergste geval moet de cilinderkop gevlakt worden en daar hangt een aardig prijskaartje aan. Mocht dat het geval zijn, dan overweeg ik serieus om de handdoek in de ring te gooien en te gaan fietsen, of zoiets.
's-Middag werd er aangebeld door een ouder stel met een tienerjongen. Of ik de eigenaar was van het grijze beest. Na de vraag positief te hebben beantwoord nam de tienerjongen bedeesd het woord. Hij wilde z'n verontschuldigingen aanbieden voor het kwaad dat hij mij en het beest had aangedaan. Vrijdagochtend in alle vroegte heeft hij samen met z'n vriendinnetje de ster van de motorkap gerukt en ik had al min of meer besloten om de ster niet te vervangen maar een afdichtplaatje aan te brengen. De sterren zijn geliefde en populaire objecten voor potentiƫle vandalen en ik wil niet langer meewerken aan het mogelijke plezier dat sterafrukkers aan hun daad beleven.
Toch aardig dat de ouders besloten hadden om hun tienerzoon boete te laten doen. Dat maak je nog maar weinig mee en geeft toch een sprankje hoop. Nu komt er een nieuwe ster op het oude en der dagen zatte beest.
Misschien nu toch de twee beesten de deur uitdoen (ik heb ook zo weinig tijd om in die klassiekers te investeren) en op zoek naar een BPM en wegenbelastingvrije C1, Polo of Ibiza?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten