29 oktober 2010

Weer weg

De komende drie weken in Amerika. Van Illinois, via Californie, Georgia, New York en weer terug naar Georgia. Ik heb er zin in. De mentoring clinic en de "advanced clinic" zijn een mooie gelegenheid om wat vrienden op te zoeken onder het motto "nu we er toch zijn." Zojuist las ik in Psalm 128 dat ontzag voor de Heer geluk, vrucht op het werk, een vrouw als een druiventros en veel kinderen oplevert. Vier kinderen vind ik al aardig en al met al geeft deze opsomming van zegeningen voldoenden aanleiding om gewoon maar ontzag voor de Heer te blijven hebben. Wie wil dit namelijk niet?
Ik moet gaan. Ik vertrouw erop dat het okay is om aan de lijst met zegeningen een veilige vlucht, of veilige vluchten, toe te voegen (of te wensen).

1 opmerking:

  1. psalm 127

    3 Zie, zonen zijn een erfdeel des HEREN,
    een beloning is de vrucht van de schoot.

    4 Als pijlen in de hand van een held,
    zo zijn de zonen der jeugd.


    5 Welzalig de man die zijn pijlkoker
    met deze heeft gevuld.
    Zij worden niet beschaamd, als zij spreken
    met de vijanden in de poort.

    ik begreep dat de traditie was dat er minstens 5 pijlen in de koker zat, dus je moet er nog 1tje......

    BeantwoordenVerwijderen