27 september 2010

Rondje Stadskanaal

Zondagochtend 07.00 richting Stadkanaal gereden. 253 kilometer schoon aan de haak. Enkele reis. Alleen op zondagochtenden is het in Nederland nog aangenaam cruisen in mijn 30 jaar jonge Mercedes 200 met Pullman bekleding die na 27 jaar in Zuid Italie aan een inhaalslag roestvorming bezig is; de bak kan er geen genoeg van krijgen.... Terug is een crime. De halve wereld rijdt dezelfde kant op; razen, gieren, blazen, snijden.
Is het nu de moeite waard om 500 kilometer te rijden om 2 x 37 minuten in twee verschillende gemeenten te spreken (tussen de diensten door "wraps" gegeten bij oude vrienden)? Uit en thuis in 14 uur; waarom zou ik me druk maken? Thuis blijven, dienstje in de buurt meemaken en de Volkskrant nog eens een keer spellen; toch ook een goede optie?
Het is en blijft een dilemma. Waar geef je je tijd aan? Wat is strategisch? En nu we het er toch over hebben, wie of wat bepaalt of iets strategisch is?
Gaat het om mezelf of gaat het om God?
Tja, ik hoop toch echt dat het om Hem alleen gaat. Tegelijk; voor een groep staan en de Bijbel openen, iets mooiers en dankbaarder werk kan ik me moeilijk voorstellen.
Als ik de Bijbel goed begrijp is het God die ons gaven en talenten geeft en de mens komt het best tot zijn en haar recht als er met die talenten en gaven gewoekerd kan worden. Daarom ga ik maar gewoon door.

1 opmerking:

  1. hallo Jan, je kent me verder niet, maar ik was in de dienst bij de EGS stadskanaal. Ik wil je bedanken voor je inzet. je hebt me ontzettend bemoedigd, misschien niet eens zozeer door wat je zei, maar misschien meer de manier waarop.

    een mens kan soms enorm te neergeslagen worden door allerlei omstandigheden en een tijdlang gewoon vergeten of misschien is het verdringen wat je eigenlijk allang weet.

    we zijn inderdaad schuldenaars en het is die de liefd die ons zou moeten dringen, we hebben hartzeer, maar vaak worden we weerhouden door oud zeer.

    werd be me bewust dat we niet zonder gemeenschap kunnen al heb ik me daar best voor afgesloten.

    in ieder geval was het dus wat mij berteft de moeite waard dat je in stadskanaal was.

    bedankt. erik

    BeantwoordenVerwijderen