24 april 2009

Ramp(je)

Lees onze meest recente nieuwsbrief

Volgende week geef ik een van mijn Life Direction Seminars in Zuid Afrika. Vanmorgen besloot ik de documenten te voorschijn te halen en werkboeken te maken.

Weg. Ze zijn weg.

Alle documenten, het Art-work, de werkboeken. Gewoon weg. Nergens meer te vinden. De folder "BE" op mijn harde schijf is helemaal leeg.
Omdat ik in het verleden heb geleerd hoe belangrijk het is om backups te maken maak ik regelmatig zelfs twee backups op twee externe harde schijven. Eens in de twee weken synchroniseer ik alle files. Nu ontdek ik dat ik al maandenlang een volmaakt lege BE werkmap heb gesynchroniseerd.
Ik heb wel hard copies van al het materiaal in het Nederlands, Engels en Spaans maar om dat allemaal te gaan scannen en bewerken in een nieuwe werkmap... daar heb ik geen tijd meer voor!

Zou het nu niet geweldig zijn om een secretaris of secretaresse, of zelfs een personal assistent te hebben die dat keurig voor elkaar krijgt. Maar, zoals al eerder in een blog aangegeven ben ik mijn eigen reisbureau, secretariaat, kantinemedewerker, assistent, chauffeur. Eigenlijk gewoon mens dus.

Ik ga nog even dieper graven want ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat de BE werkmap is leeggelopen en dat alle documenten zich nu ergens in het elektronische 'niets' bevinden.


Albert van Loon "Niets nieuws"

3 opmerkingen:

  1. Alsof je met een schone lei moet beginnen, Jan.. succes!
    "Computers... ze hadden ze beter niet kunnen uitvinden" zei Chriet Titulaar jaren terug.

    Arma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh dat is inderdaad zooooo frustrerend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel vervelend Jan! Misschien is het een tip belangrijke files op te slaan op DVDs, dan heb je een extra onafhankelijke backup. 't Is mij behulpzaam gebleken.

    Sterkte met alle veranderingen die op jullie afkomen.

    BeantwoordenVerwijderen