22 april 2009

Doorbraak

Lees onze meest recente nieuwsbrief

Onlangs sprak ik iemand die op weg was naar een driedaagse internationale profetisch/apostolische conferentie. Wat dat precies is weet ik niet. Vanuit alle werelddelen kwam men naar Nederland. Een apostel werd voor de gelegenheid ingevlogen. Ik vroeg naar de verwachtingen. De mevrouw waar ik mee sprak zei dat ze verwachte dat God een "enorme doorbraak" zou geven. "Wat voor doorbraak bedoelt u precies en hoe groot is enorm?" vroeg ik. Het zou een doorbraak voor Nederland betreffen. Specifieker kon ze niet zijn dus ik liet het er maar bij.
Inmiddels ligt de conferentie al weer een poosje achter ons en ik heb met wat grotere interesse naar het journaal gekeken en de krant gelezen. Ook heb ik wat beter op mijn omgeving gelet om te zien of er ergens tekenen zouden zijn van een "enorme doorbraak". Of ik ben ongevoelig, of er is niets gebeurd.
Wat ik wel tegen de mevrouw zei toen ze me enigszins verbaasd aankeek als reactie op mijn klaarblijkelijk wat zure gezicht is dat ik nogal achterdochtig ben waar het gaat om grote uitspraken en hoog ingezette verwachtingen die blijkbaar inherent zijn aan de talloze kleine, middelgrote en forse christelijke conferenties die wereldwijd plaatsvinden.
Misschien bleef de "enorme doorbraak" uit door mijn ongeloof. Ik had namelijk ook nog gezegd dat de meeste conferenties niets meer zijn dan in-house parties voor de leden van de club en geen maatschappelijke, sociale, economische, politieke of geestelijke veranderingen tot gevolg hebben. Daar is namelijk wat anders voor nodig.

Jezus volgen in het dienen, liefhebben, geven, integriteit, eerlijkheid. Hem volgen in het niet claimen van je rechten of op je strepen gaan staan. Betrouwbaar zijn. Daarin wil ik vandaag een stukje verder groeien. Misschien is dat al een "enorme doorbraak".


1 opmerking: