23 mei 2008

Zou het echt...

Zou Jezus echt rust geven aan hen vermoeid en belast naar hem toegaan? Hij belooft het toch in Matteus 11:28-30?
Kun je ook naar Hem toegaan als niet vermoeid en belast bent? Is het mogelijk om naar Jezus toe te gaan en zeggen: "Ik ben bij u terecht gekomen omdat het me wel slim lijkt maar ik voel me eerlijk gezegd prima. Die rust hoeft momenteel niet zo maar doet U mij wel graag het eeuwige leven, als het U beliefd".
Gaan mensen alleen maar naar Jezus toe als er eerst een erkenning van vermoeidheid en belasting is? Is dat de voorwaarde om echt rust te ervaren?

Ik denk het wel. Iemand die geen rust nodig heeft, zal het ook niet zoeken.
De uitnodiging gold toentertijd de Joden die gebukt gingen onder religieuze lasten en verplichtingen: God te vriend en tevreden houden. Dat is een uitermate vermoeiende bezigheid. Jezus grijpt in en doorbreekt de vicieuze cirkel; geeft mensen de gelegenheid om ervan lost te komen: zeg religie gedag en begin een relatie.
Wat een verademing.

Geel en bruin en blank en zwart. Links en Rechts. Moslim, Protestant of Jood. Het antwoord is JEZUS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten