01 april 2008

Ik maak een vuist

Gisteren een vergadering in Terschuur (of all places) waar ik eigenlijk niet heen wilde omdat ik wist dat de terugreis een kwelling zou worden. Als je van 15.00 tot 17.00 vergadert kun je voor Amersfoort aanschuiven en kruipend naar Rotterdam.
Ik ben er heel erg voor om 's-ochtends om 07.00 te vergaderen. Van 07.00 tot 09.00 is een mooie tijd en vrijwel filevrij.
Toch is het moeilijk om hiervoor medestanders te vinden. Telkens als ik iets dergelijks voorstel schieten aanwezigen in de lach omdat ze denken dat ik een grapje maak.
Ben ik eindelijk eens serieus.

De komende maanden staan er nogal wat unieke spreekbeurten op de rol en ik heb daar echt tijd voor nodig om voor te bereiden. Gisteren en vandaag behoorlijk aan de bak gegaan om m'n huiswerk voor deze spreekbeurten te doen.
Ik denk altijd dat er nog wel wat bij kan maar realiseer me dat elke spreekbeurt gewoon heel veel tijd kost. Het is wat anders dan elke keer hetzelfde liedje zingen.

Vanmiddag met Henk Medema koffiegedronken. Hij praatte me bij over een bijeenkomst voor leiders waar ik volgende week spreek. Het is altijd een groot geneogen om met mensen te praten die een passie voor boeken hebben.

Verder een saaie dag. Een taxateur kwam langs om een prijskaartje aan ons huis te hangen (voor die hypo, weet je wel). Ik ben benieuwd. Hij wees me op het ontbreken van loodslabben om de schoorsteen. Weet ik meteen waar die natte schimmelplek in onze slaapkamer vandaan komt. Meteen een projectje van gemaakt en brieven bij alle bewoners van ons blok rondgebracht (ik ben niet de enige loodslabloze en voegloze schoorsteen huisbezitter in het blok); samen sta je sterken en kun je veel geld besparen als je het als blok aanpakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten