31 december 2007

Misschien toch wel een beetje waar

Mijn goede vriend Matthijs (althans zo beleef ik onze relatie, hoewel we elkaars deuren niet platlopen) stelde vanmiddag voor dat het wellicht mogelijk was dat mijn frequentere hoofdpijnen te maken zouden kunnen hebben met de hoeveelheid dingen en zaken die mijn aandacht behoeven. Daar zit wel wat in. Gisteren liep ik naar de kerk, dat is een uur lopen; ik merkte dat ik me opgejaagd voelde en me niet kon concentereren. Ik zie uit naar zo'n wandeling; je hoofd leeglopen, zeggen we wel. Als dat niet meer lukt, is er iets niet helemaal goed.
Zaken die moeten gebeuren voordat ik aanstaande zaterdag naar India vertrek en waarvan ik weet dat die gewoon niet allemaal gaan lukken. Als ik eenmaal in India ben heb ik nauwelijks off geen tijd om drie weken lang aan iets anders te denken dan lessen volgen (3 weken x 6 dagen x 9 lesuren per dag)
  • Nieuwe voorzitter werkgroep zending zoeken.
  • Vergadering jongerenwerk voorbereiden.
  • Vergadering kringleiders voor eind januari voorbereiden.
  • Oplossing zoeken voor een groep jongeren die graag wat meer de diepte in wil met bijbelstudies (moet daarvoor praten met deze en gene)
  • Toespraak voor 1 februari voor Athletes in Action voorbereiden.
  • Band voor ED regelen, stukje schrijven voor de site, plan maken voor toekomst ED
  • Materiaal voor mentoring clinic (laatste week van februari) uitzoeken en ter duplicatie naar Engeland sturen
  • Zaken m.b.t. eigen functioneren in de Brandaris eens op een rijtje zetten. Ik ben in een Status Quo terechtgekomen en wat ik wil is toch echt wel meer dan pappen en nathouden.

    Mijn lijstje is nog niet klaar.
    Wat ga ik doen? Ik neem me voor om de rest van dit jaar helemaal niets meer te doen. Ik ga de computer uitzetten, op de bak liggen wachten tot het 19.00 uur is; dan chinees halen en samen met de buren opeten. Daarna denk ik vroeg naar bed.

    Ik loop al maanden met het voornemen om nu toch eens te gaan focussen. Ik neem me voor om dat in het nieuwe jaar te gaan doen. Ik denk dat ik Sietse en Jacqueline vraag om dat samen met me te doen. In m'n eentje kom ik er niet uit want er moet zoveel gebeuren, het is allemaal belangrijk maar zoals nu er te veel versnippering is, is het netto resultaat minimaal.


    • 2 opmerkingen:

      1. Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

        BeantwoordenVerwijderen
      2. Agora em Holandes assim que Jan pode entender tambem:)

        BeantwoordenVerwijderen