27 oktober 2007

Weer thuis

Thuiskomen blijft het mooiste moment. Ik heb een geweldige tijd gehad in Jordanie. Veranderde levens. Hoe veranderd een leven? Niet als je niets doet maar juist als je bewust leert, leest, leeft en beweegt. Is het niet zo dat routine, hoewel belangrijk in ons leven, tegelijk ook de grootste killer kan zijn? Tony Campolo vroeg eens een groep mensen van 95 jaar en ouder wat ze anders zouden doen als ze hun leven over zouden kunnen doen. Meer risico's nemen, tijd nemen voor reflectie en investeren in zaken die mij overleven waren de drie belangrijkste antwoorden.
Ik wil geen 95 worden en dan detzelfde conclusies trekken. Ik wil die dingen vandaag doen. Iedereen zou meer risico's moeten nemen, meer over het leven moeten nadenken en tijd en middelen investeren in zaken die groter zijn en verder gaan dan ons nietige leventje.
 
Mijn lege koffer mag beneden blijven staan. Aanstaande woensdag vertrek ik voor twee weken naar Canada en zie nu al uit naar de impact die de twee Life Direction weekenden gaan hebben.

2 opmerkingen: