17 september 2007

Verliefd en Gods wil

Vanavond de tweede avond "verliefd, verloofd, getrouwd". Met het gemeleerde gezelschap dat de huiskamer bevolkte was een geanimeerde gedachtenwisseling een gegeven. Als je het over zaken zoals Gods wil gaat hebben blijkt maar eens te meer dat een eenduidige visie en interpretatie eigenlijk onmogelijk is. Ook onder gelijkgezinden liggen de verschillen best wel uiteen.
Wat vooral naar voren kwam is dat er altijd vragen overblijven en dat je er nooit helemaal uitkomt.

Ik heb bewust gekozen voor een interacieve benadering: veel ruimte voor gesprek en niet alles met bijbelverzen dichttimmeren. Het gevaar is dan wel dat je een welles nietes discussie krijgt. Maar toch prefereer ik dat boven een 45 minuten durende monoloog waarbij iedereen stilletjes in de kring zit te luisteren zonder er ooit achter te komen wat de geachte aanwezigen nu echt vinden.

Verder ben ik vandaag best wel lang bezig geweest om de tekst te actualiseren.
En verder maak ik me over enkele zaken zorgen. Ik hoop maar dat ze me vannacht niet uit slaap houden.

En nog iets; ik wil graag heel veel van mensen houden maar het is niet zo makkelijk. Heeft er iemand nog tien tips om daar beter in te worden?

1 opmerking:

  1. Kvond wel 7 Tips om een relatie spannend te houden. Tis wel gericht op marokkaanse relaties maar denk dat het wel algemeen geldt.

    BeantwoordenVerwijderen