04 september 2007

Helemaal anders...

Althans, dat is het plan.
Aanstaande zondagavond is er de eerste Eternal Differenz van dit seizoen. Ik houd een praatje over "Freedom" en ik zou het eigenlijk wat anders willen aanpakken.
In plaats van een typische Jan den Ouden 25 minuten en 30 seconden waterval van woorden soort van monoloog, ga ik het anders doen.
Althans, dat is het plan.

Kga de zaal erbij betrekken. Kword interactief. Kga betrokkenheid faciliteren.
Althans, dat is het plan.

Wat ik weet is dit: de jeugdkerk/jongerenkerkformule is op z'n retour. Na zoveel jaren is het vooral een feestje geworden voor de 'in-crowd'. En die 'in-crowd' is 'hard to please'. Ik heb altijd gehoopt dat het ED feest aanleiding zou zijn voor christenjongeren om vrienden mee te nemen. Als dat na 25 ED-jes maar mondjesmaat gebeurt moet ik niet denken dat dat opeens gaat veranderen.

Dus doe ik het aanstaande zondag anders. Waar ik op mik is dat het volgens mij mogelijk moet zijn om op zo'n manier over een thema te spreken dat de 'in-crowd' iets wezenlijks leert en de 'out-crowd' zoiets heeft van, "wow, hier is over nagedacht en ik moet zelf ook het een en ander aan denkwerk gaan verzetten".
Althans, dat is het plan.

Nu moet ik het gaan uitvoeren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten