16 maart 2007

Vrijdag

Vanmorgen een ontbijtbijeenkomst met zo'n 20 voorgangers en leiders. Het is voor mij erg belangrijk dat deze groep mensen begrijpt dat het ons (in OM) niet te doen is om het "verkopen" van OM maar om, als het ware, langszij te komen en ze te bemoedigen. Een gratis ontbijt helpt daarbij best wel. Ik heb gesproken over "de grot van Adullam" waar David een veilige plek van z'n achtervolgers dacht te vinden. Voordat hij het wist hadden zo'n 400 mensen met schulden of gewoon teleurgesteld in het leven hem tot leider uitgeroepen. Leider tegen wil en dank van mensen die het niet allemaal voor elkaar hadden. Lijkt op de kerk.....? En die groep bandieten zou dan de wereld moeten veranderen? Gods wegen zijn niet de onze!

Vanavond om 20.00 uur (10.00 uur vrijdagochtend Nederlandse tijd) spreek ik een groep van 80-120 jongeren toe. De kerk die dit organiseert heeft iedere vrijdag een programma voor jongeren. Gelovige jongeren nemen hun vrienden mee. Vanaf 18.00 is het skateboarden, gamen en eten. Om 20.00 gaan de gelovige jongeren naar hun bijbelstudie en/of Alphakring. Wat rest zijn de jongeren die het christelijk gedeelte van de avond pruimen omwille van de andere activiteiten. Deze groep, onder de veelzeggende naam 'RAW' zal of de vloer met me aanvegen of, als de Geest van God gaat werken, onder de indruk komen van Gods werkelijkheid!

Vanmorgen trouwens uitgeslapen. Werd tot mijn schrik pas om 06.15 wakker. Moet de slaappil zijn geweest die ik bij tijd en wijle neem om wat langer te kunnen slapen.

Gisterenavond at ik bij mijn gastgezin (Sam en Andrea uit Ierland). Ze hadden een ander echtpaar uitgenodigd. Toen dat echtpaar binnenwandelde riep ik meteen uit, "ik ken jullie"! Het duurde ongeveer drie tellen voordat ik de namen opdiepte, ergens vanuit een weinig gebruikt gedeelte van m'n brein: Geoff en Linda uit Peterborough (Canada). Jaren geleden heb ik bij hen thuis in Canada overnacht. Dit was een aangename verrasing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten